Woorden van Wijsheid en Waarheid

14-09-2015 19:38

Ik ben al lang geleden verdwenen uit de kudde, de mensenmassa, het systeem waarin je het hoe je het ook went of keert nooit jezelf zal mogen zijn. Ik kies voor mijn eigen weg. Dat heb ik altijd gedaan en dat zal ik altijd blijven doen. Ik kan en ik wil niet anders, dan het leven dat voor mij bestemd is te kiezen en het pad te volgen dat mij toebehoord. Vanuit liefde wil ik stromen, creëren, vrij zijn en inspireren. Vanuit mijn gevoel wil ik de keuzes in mijn leven maken die bij me passen. Een tijd geleden ben ik er achter gekomen dat mensen zoveel en zo makkelijk iets zeggen over een ander. Mensen zeggen zoveel maar weten eigenlijk zo weinig. We weten het verhaal achter een persoon niet, we weten niet wat er werkelijk diep in iemands hart afspeelt. We weten niet welk pad voorbestemd is voor de ander. Iedereen loopt een eigen pad met lessen die het Universum precies passend maakt voor ieder, op maat, zo anders vaak dan je eigen lessen. We mogen en kunnen niet over een ander oordelen. Voor je iets zegt over iemand tegen anderen, denk eerst bewust na. Ga eerst bij jezelf na of het waar is en of het nodig is om je woorden uit te spreken. En als het volgens je gevoel waar is..is het nodig dat anderen dit weten? Heb je het tegen de ander persoonlijk verteld? Is je beweegreden liefde,  mededogen, (voor)zorg, vertrouwen of heeft datgene wat je denkt over die persoon meer met jezelf te maken? Laat je jezelf meevoeren over wat de kudde je verteld heeft? Besef dat woorden kracht hebben. Gebruik de kracht van woorden en gedachten op een wijze en bewuste manier. Het is een krachtige manier. Je kan er iemand mee neerhalen en diep mee kwetsen als het ego spreekt. Als je je hart laat spreken kun je er juist iemand mee helpen. Spreek eerst met je eigen gevoel, je eigen hart dat altijd klopt, de taal van je ziel die altijd de waarheid spreekt. Als je iets zegt, kijk in de ogen van de ander, spreek vanuit je eigen gevoel, zeg het dan op een liefdevolle en eerlijke manier, vanuit respect, gelijkwaardigheid, met de intentie iemand op weg naar groei en bewustwording te helpen. Daar kunnen we bruggen mee bouwen, de wereld om je heen een fijnere plek maken, waar iedereen zichzelf mag en kan zijn. Daar willen wij, de toekomstbouwers van een aarde die steeds hoger trilt vanuit liefde en licht juist samen naar toe? We zijn allemaal spiegels voor elkaar. Dit kun je ook als een waardevol geschenk ervaren wat mee kan helpen tot een verdere groei. Laten we elkaar op weg helpen en juist elkaar bekrachtigen op een liefdevolle en positieve manier. Woorden van wijsheid en waarheid zijn goud waard in een wereld waar diepgang en eerlijkheid zo ver te zoeken is. Kies je voor waarheid dan kies je voor kracht en zul je nooit je liefdevolle hart kunnen verraden.

 Wat denk je zelf? Sta je zelf achter je standpunt of heb je je door anderen iets wijs laten maken wat misschien helemaal niet waar is of een hele andere kant van het verhaal heeft? Laat je jezelf meeslepen in een groep of ga je staan voor wat je zelf denkt en voelt, je eigen waarheid naleven, ongeacht kuddegedrag en groepsdruk? Op sommige momenten in je leven is het goed om alles op een afstand te observeren. Voel je niet schuldig om mensen in je leven los te laten waar het niet meer goed bij voelt. Als je voor jezelf kiest komen er vanzelf mensen op je pad die in dezelfde energie als jou meetrillen, mensen die je omhoog tillen naar een hoger level, mensen waar je positieve energie van krijgt, mensen waar jij je goed bij voelt en je jezelf mag zijn. Het is belangrijk om op een bewuste manier in je leven te kijken wie en wat bij je past, en wat niet meer? Als je groeit en bepaalde mensen in je leven in een lagere trilling blijven..vraag je je dan bewust af of het beter is om los te laten of vast te houden. Als je vasthoudt sta je stil als je los laat transformeer je en zullen er nieuwe deuren openen.  Als je kiest voor een leven vol groei, bewustwording en vooruitgang dan zul je de goede keuze maken. Wat voel ik? Wat is mijn mening? Wat is mijn plek? Hoe komt en voelt de energie van een ander aan? Hoe komt het bij mij binnen? Is dit wel goed voor mij? Krijg ik er positieve energie van? De grootste leiders zijn geen leiders maar vredestichters, lichtwerkers, zij die in (harts)verbinding staan met zichzelf en anderen, hun eigen pad volgen en zich niet laten beïnvloeden in de kuddestroom. Zij die bij zichzelf blijven ongeacht wat anderen doen of zeggen. Ze zijn een spiegel, een bekrachtiging, een rust en balanspunt  en een voorbeeld voor anderen. Zij zijn zichzelf, hun pure zelf en kunnen ook niet anders. In deze tijd komt de waarheid altijd aan het licht ook al voelt iets nog zo onrechtvaardig. Juist als je eerlijk bent en dicht bij jezelf blijft kun je die onrechtvaardigheid ervaren. Niet iedereen is klaar om in de spiegel te kijken, niet iedereen kan of wil naar zichzelf kijken, omdat het pijn kan doen en confrontrerend kan zijn. Ook al kijk je door al de maskers heen, respecteer iedereen, ook de personen die nog niet wakker in bewustheid zijn. Iedereen loopt een andere weg en alle wegen leiden uiteindelijk tot hetzelfde toe, het maakt niet uit hoe je er komt, hoelang je erover doet, als je maar in beweging blijft en vooruitgaat. Ga niet mee in de kudde. Ga niet mee in de lagere energie, roddels, negativiteit, mensen die je neer willen drukken, oordelen en jou in een negatief daglicht willen plaatsen om zichzelf beter te voelen. Blijf stevig staan met je wortels diep in de aarde. Diep geworteld kun je nooit omwaaien, hoe hard het ook zal gaan stormen, wat er ook om je heen gebeurd, als jij maar blijft staan. In deze tijd krijgen zij die nog niet vanuit hun hart leven vanzelf moeilijke lessen op hun pad. Dat is hun les dus laat het bij hun. Het enige wat je kunt doen is jouw waarheid uitspreken, het loslaten en je op jezelf en je eigen leven richten. Ga staan voor wie je bent, doe de dingen die goed voor je voelen en waar je gelukkig van wordt, omring jezelf met  gelijkgestemde mensen en positiviteit. Sta het niet toe als mensen je ongelijkwaardig behandelen. Het zegt iets over hoe zij zichzelf zien en hoe zij door die kijk naar anderen kijken. Het zegt niets over jou en wie je bent. Luister naar anderen maar sta achter je eigen waarheid. Je bent mooi zoals je bent, een zonnestraal op aarde, een lichtpunt. Leef er naar toe. Leef vanuit liefde, waarheid, vertrouwen, mededogen en vreugde. Dan zal je altijd weer thuiskomen in een hart dat onvoorwaardelijk lief heeft. De kracht van liefde is onoverwinnelijk, onvoorwaardelijk en onuitputtelijk. Liefde zal altijd overwinnen en liefde zal altijd blijven bestaan.  Vanuit daar zul je bewegen, stromen, niet alleen jijzelf, maar anderen zullen ook geïnspireerd raken. Op die manier transformeren we samen, liften we omhoog, jij, ik en de wereld zodat we iedereen naar huis kunnen dragen, hand in hand, Van hart tot hart, in liefde, licht en de zegeviering van de eeuwige schoonheid van het leven.