Vrouw met duizend gezichten

17-11-2012 19:18

Winter 2010

Een vrouw met een groot hart en met duizenden gezichten. Mij leren kennen is van mij houden. Maar ik ben een beetje anders en absoluut geen doorsnee vrouw. Dus maakt onbekend onbemind.Toch weiger ik om te leven zonder mijn hart, zoals zoveel mensen dat doen. Als ik leef zonder mijn gevoel dan ben ik nu al ten dode opgeschreven. Ik sterf liever met een hart van goud, dan leven vanuit egoïsme en rationaliteit.En als ik vandaag zou sterven heb ik een mooi en liefdevol leven gehad wat mij meer kostbaar is. Ik heb vanuit mijn hart geleefd, ik heb gelachen, gehuild, genoten, liefgehad en verdriet gehad tot het diepste in mijn ziel. Maar alle emoties en al mijn gevoel, het mag er allemaal zijn, het hoort bij mij en ik wil niet veranderen. Ik ben precies goed zoals ik ben.

Volwassen

Aan de ene kant voel ik me volwassen en soms zelf een oude wijze vrouw. Ik voel me sterk en onafhankelijk. Ik weet wat ik wil, en als ik dat weet dan ga ik ervoor en laat ik me door niets of niemand tegenhouden. Ik heb wijsheid in me, ik ben slimmer dan de meeste mensen denken en hiermee wil ik het ver gaan schoppen. Ik werk hard voor mijn toekomst en neem mijn opleiding serieus. Ik vergeef mensen altijd, los alles met liefde en geduld op, ik kijk verder dan de meeste mensen doen, oordeel nooit snel. Ik ben een geboren hulpverlener met een goede intuïtie. Zolang ik naar mijn intuïtie luister komt altijd alles goed heb ik ervaren. Ik heb een hele serieuze kant en hou mijn hoofd er bij als ik me eigen moet concentreren.

Het kind in mij

Aan de andere kant ben ik nog een meisje. Ik laat mijn fantasie en creativiteit de gang gaan. Ik kan eerlijk zijn en direct. Ik kan in mijn eigen belevingswereld opgaan net zoals een kind dat doet. Ik lijk jonger dan ik ben. Onschuldig en nog zo puur. Ik kan koppig zijn maar eigenlijk wil ik gewoon liefde en beschermd worden. Ik lach veel, kan heel spontaan zijn en ik kan onbezorgd leven. Een simpel leven, waar alles kan en alles mag. Vrolijkheid, optimisme, en altijd in voor nieuwe dingen. Ik maak vaak grapjes, lach om mijn blunders en ga fladderend, enthousiast en met een gezonde dosis humor door het leven.

Meisje-meisje

Ik ben vrouwelijk en draag vaak jurkjes. Ik hou van winkelen en heb kleding genoeg. Aandacht krijg ik ook genoeg, maar ik verdien het om als een prinsesje behandelt te worden. Ik ben zacht, lief en gevoelig niet alleen van innerlijk maar ook van uiterlijk. Ik gebruik mijn vrouwelijke charmes regelmatig om iets voor elkaar te krijgen en weet precies de zwakke plek van een man te raken. Ik flirt zonder dat ik het door heb, maar om het hart van een prinses te winnen laat ik je moeite doen.

Stoer

Maar ik heb ook een stoer karakter, Ik hou van rennen, klim gemakkelijk in een boom of spring over een sloot heen. Ik ben niet bang om een nagel te breken of vies te worden. Ik hou van de wind die ik door mijn lange wilde haren wil voelen. Als een onderwerp mij boeit durf ik de discussie aan en met wie maakt me niet eens uit. Ik drink mannen onder tafel en win vaak als het om een weddenschap of een spel gaat. Ik hou van extreme sporten, van actie en avontuur. Anders raak ik te snel verveeld. Ik snowboard met snelheid een berg af terwijl mensen verbaast kijken als ik mijn muts afdoe en dat ze zien dat ik een meisje ben. Mensen zien vaak een schattig lief klein meisje en kijken verbaasd als ik weer eens plotseling een andere kant van mijn eigen laat zien. I love to suprise people.


Gevoelig

Ik ben ook zo ontzettend gevoelig. Het raakt mij en het kan me iets schelen hoe anderen zich voelen. Ik weet te veel over mensen, ik zie veel te veel wat er zich afspeelt binnen de mensen. Ik heb geen woorden nodig om iets te begrijpen. Ik voel altijd aan of iets klopt of niet. Ik denk eerder aan anderen dan aan mijn eigen belang. Al neem ik wel de tijd voor mezelf want mensen helpen met mijn gevoeligheid doe ik graag maar is ook erg vermoeiend. Mijn gevoeligheid is mijn sterke punt maar ook mijn zwakke plek. Ik ga ver voor mijn geliefden,ik laat mensen zien dat het leven ook anders kan zijn, ik laat mensen diep nadenken over zichzelf, ik geef alles en nog meer. Ik ben creatief, warm, lief, zacht, een dromer, een helper, een natuurmens, een reddende engel, vredelievend, en kan zo ontzettend veel genieten van de kleine dingen in het leven die niet tastbaar zijn. Liefde is alles wat ik nodig heb om gelukkig te zijn. Al het gevoel wat ik in mijn hart beleef maakt mij gelukkig.

Kracht

Dat ik gevoelig ben wil niet zeggen dat ik zwak ben. Ik ben een sterk persoon van binnen. Ik kan ook gewoon eerlijk en direct zeggen waar het op staat. Ik kan ook voor mezelf opkomen en stap niet over mijn eigen grenzen meer heen. Ik ben een doorzetter en ik geef nooit op. Ik hou van uitdagingen, ik leef van dag op dag en ik heb de controle al lang opgegeven van het leven. Niemand kan mij meer breken, iedereen die mij kwetst maakt mij alleen maar sterker. Ik sleep anderen door het leven heen en laat anderen graag weer lachen. Dan vergeet ik even ook mijn eigen problemen. Ik ben een gepassioneerd mens en kan heel vurig en temperamentvol zijn terwijl mensen dat niet verwachten van mij. Soms ben ik zelfs dominant en ik heb nogal een wilde kant. Ik hou van mijn vrijheid en ik geef me niet snel over.  Ik geef heel veel liefde, maar schadig je mijn vertrouwen dan ben ik net zo snel weer uit je leven en ben ik over je heen. Ik ben een volwassen vrouw, maar ook nog een kind, ik ben vrouwelijk, stoer, gevoelig en krachtig.

Ik heb zo veel eigenschappen. Ik ben onvoorspelbaar, moeilijk te peilen. Ik kan waarschijnlijk goed met heel veel verschillende mensen opschieten omdat ik veel persoonlijke kenmerken ook bij mezelf kan herkennen. Ik ben een beetje van alles, dus denk maar niet dat je mij werkelijk kent. Ik verras altijd maar opnieuw en ik vraag me af of iemand mij ooit kan temmen, iemand zoveel liefde aankan, iemand van al mijn kanten kan houden..van mij kan houden om wie ik werkelijk ben!