Verandering

29-04-2012 15:00

Vandaag is een mooie dag, een nieuw begin. De zon schijnt in mijn gezicht en ik heb mijn lievelingsmuziek op dit moment opstaan. Ik weet niet waar ik heen ga in het leven, wel weet ik dat alles altijd goed komt wat mijn bestemming ook mag zijn. En gisteren heb ik mezelf beloofd om even niet meer te schrijven. Maar schrijven is zoiets als ademen voor mij. Ik wil blijven inspireren, leren, vallen, opstaan, sterker worden, veranderen, bewegen. Als ik de komende tijd schrijf, wil ik liever over iets positiefs schrijven. De zon schijnt vandaag, de lucht is mooi blauw, en de vogels vliegen in de lucht. Dat is voor mij voor vandaag al genoeg. In de trein droom ik even weg uit het raam. Vanachter het raam zie ik de mensen, de huizen, en de wegen langs me voorbij gaan. Ik sluit mijn ogen en denk aan vandaag. Ik wil gewoon even iets leuks doen, even geen zorgen, even rust, even helemaal niks. Even aan mezelf denken, want op het einde van de reis blijf je meestal alleen over, dus kan je maar beter goed voor jezelf zijn. Even glimlach ik, eigenlijk gewoon zomaar. Gewoon omdat het leven zo mooi en simpel kan zijn. Verdriet en vreugde liggen altijd dicht bij elkaar. Zonder kleuren zijn er ook geen grijze wolken. Beide zijn nodig in het leven. Er staan mij mooie dingen te wachten. Een nieuwe reis, en ik heb slechts een paar stappen gezet. Verandering is goed. Zolang je veel lacht, of zelfs huilt, in ieder geval durft te voelen, dan weet je dat je leven in beweging is en verandering nabij is. Alles wordt altijd mooier als je niet bang bent om los te laten. Zonder verandering sta je maar stil in het leven en dat is zonde van de kostbare tijd. Al is er genoeg tijd over, het heeft geen zin om te haasten in het leven. Het leven is een mooie reis, en geen race tegen de klok. Onderweg neem ik de mooie momenten die ik heb meegemaakt met mij mee. Ik ben van plan om overal waar ik heen reis mooie momenten te verzamelen. Geen tastbare spullen die ik met mij meesjouw, gewoon ik, de zon, de maan, de sterren en de lucht, en alles om me heen waar ik me verbonden mee voel. En ik ga ontzettend veel genieten van mijn reis, hoe het ook zal gaan lopen. Dat is nog een verrassing, iets wat nog niet vaststaat, alleen de tijd zal het mij vertellen. Alles verandert, mensen ook, maar ik geloof in mezelf, ik geloof in de mensen om me heen, ik geloof erin dat alles goed komt op het juiste moment. Ik ben klaar voor verandering, klaar voor mijn levensreis.