Vanuit Liefde, Kracht en Waarheid bij jezelf blijven

30-05-2016 11:27



Woorden kunnen een krachtig middel zijn om een boodschap over te dragen. Een boodschap van liefde, een boodschap van licht, vreugde en hoop. Woorden kunnen kracht geven. Woorden; gebruik het wijs of anders helemaal niet. De juiste woorden kunnen iemand raken in het hart. De juiste woorden kunnen ervoor zorgen dat je voor jezelf kan opkomen, voor anderen of zelfs voor de gehele mensheid. Wijze woorden kunnen mensen tot inzichten, groei en transformatie zetten. En als mensen tot beweging komen wordt dat doorgegeven aan de omgeving en het kan een groep op een positieve, dynamische groep tot beweging zetten. Het gaat niet alleen om de woorden en de inhoud. Woorden kunnen ook alleen maar mooie woorden zijn. Het is veel groter dan dat. Het is een geheel dat bestaat uit verschillende aspecten. Lichaamstaal, de blik in iemands ogen, de energie die je voelt, de intentie van de boodschap. De diepte in je ogen en de blikken die we delen zeggen meer dan duizenden woorden kunnen doen. De energie van iemand, hoe diegene binnenkomt bij jou en wat het met je doet vertellen veel meer dan woorden ooit kunnen doen. Luisteren is ook veel meer dan de woorden horen. Luisteren is kijken en voelen vanuit je hart, door de muren en lagen heen kijken in de diepte van de ziel. Echt luisteren is stil zijn, de ander laten zijn wie diegene is, jezelf zijn, mogen zijn. Echt luisteren is verder kijken, erdoorheen kijken, doorzien en oprechte aandacht geven naar de ander toe. Als het spreken van jouw waarheid, de woorden die je uitkiest in balans zijn met het luisteren met volledige aandacht naar de ander toe zul je anderen raken, inspireren en tot beweging kunnen zetten. Iemand kan hele mooie woorden gebruiken en een goede eerste indruk maken. En toch heb je er geen goed gevoel bij. Herken je dat? Vraag jezelf af hoe de energie van een persoon bij je binnenkomt. Wat voel je? Wat doet het met je? Zuigt het je leeg? Krijg je er energie van? Wat zit er achter een glimlach en mooie woorden verscholen? Iemand kan minder woorden spreken en stil zijn. Of diegene kan over woorden struiken maar ziet wel alles in mooie beelden en beschikt over veel levenservaring en wijsheid. Oordeel niet. Alles is energie. Geef de ander ruimte en tijd. Als je puur bent van hart en liefde uitstraalt zullen mensen zichzelf kunnen zijn bij jou. En voor mensen die nog in veel angsten leven kan het ook juist een trigger zijn dat jij bent wie je bent. Onderscheiden is plaats maken voor ruimte en positiviteit in je leven. Onderscheiden is niet iedereen binnen laten in je leven. Niet iedereen is te vertrouwen, heeft het beste met je voor en is eerlijk en oprecht naar je toe. En misschien houdt je dan niet veel ''vrienden'' meer over maar wel de juiste. Als je mensen loslaat die niet meer bij je energie passen, niet meer in je leven, niet meer bij jouw kijk naar het leven toe laat los uit liefde. Er komen vanzelf gelijkgestemden in je leven die je weer nieuwe energie geven. Sommige zielen uit je zielengroep reizen even met je mee, een korte les en andere zielen weer wat langer. We hebben een vrije wil en alles kan veranderen, er is geen zekerheid, zie iedereen die je leven bewandelt, of het je nu raakt, iets bij je triggert, of je er juist veel vreugde en blijfschap van ervaart, zie iedereen als een leraar. Iedereen heeft een boodschap, een les door te geven, iedereen heeft wijsheid en schoonheid. We zijn allemaal spiegels voor elkaar. We leven nu in een tijd dat de waarheid omhoog komt. Als je nu nog niet naar binnen kijkt, naar je hart, je werkelijke mooie zelf bent dan zullen de lessen steeds harder zijn tot je wel naar binnen moet kijken. Als je al wel meer in je kracht zal staan en vanuit liefde en waarheid leeft, zul je ook flinke testen krijgen die je even doen wankelen. Je kan te maken krijgen met roddels, leugens, manipulatie, gestook, jaloezie en bedrog. En dat kan heel erg pijn doen. Hoe pijn iets ook doet, hoe moeilijk ook ies is, blijf bij je gevoel, blijf bij je eigen waarheid en in je kracht. Geloof ook in jouw kracht. Spreek die waarheid uit! Laat zien wie je bent. Pak het probleem aan bij de wortels. Spreek mensen aan op hun gedrag op een eerlijke en respectvolle manier. Je mag boos zijn, je mag je hart uitspreken, je hebt recht op de waarheid. En als je die waarheid hebt uitgesproken ga dan weer dicht terug naar jezelf toe. Zoek de rust. Laat het gaan, los, ga de stilte in. Je verdient beter. Laat zien dat je erboven staat. Als iets niet goed voelt neem afstand. Blijf altijd dicht bij je gevoel. Je (onder)buikgevoelens hebben het goed. Ik weet uit ervaring dat woorden als messen kunnen zijn die in je rug steken. Vooral woorden die niet waar zijn en anderen laten geloven dat jij onzuiver bent van hart. Door mezelf te zijn heb ik al heel vaak in mijn leven te maken gehad met geroddel, leugens en jaloezie. Ik voel het in mijn buik. Ik ben zo gevoelig dat ik er lichamelijke klachten van krijg als mensen die dicht bij mijn hart staan kwaad over me spreken. Vroeger had ik me er bij neergelegd. Ik kreeg de schuld van iets wat ik niet had gedaan, ik kreeg roddels over me heen waardoor mensen anders over me gingen denken, ik weet hoe het is. En nu? Nu pak ik het aan, ik spreek mijn waarheid, ik blijf bij mijn gevoel en vervolgens neem ik afstand van de situatie. Zij die een ander gelooft horen dan niet bij mijn leven. En zij die mij geloven en zien wie ik werkelijk bent mogen meelopen op mijn pad. Ik hoef mezelf niet te bewijzen. Als je iets over een ander zegt vraag jezelf dan af. Is het nodig dat anderen dit weten? Beschadig je er anderen hiermee? Kun je een ander hiermee kwetsen? Waarom wil je dit zeggen? Als je jaloers bent is er onvrede in jezelf en de ander is juist een spiegel in iets in jou dat ook verder ontwaakt wil worden. Kijk uit en wees voorzichtig met de woorden die je uitspreekt. De waarheid komt vroeg of laat toch altijd naar oven. Als je kwaad over anderen spreekt zul je negativiteit aantrekken. Ik heb gezien dat er mooie dingen kapot kunnen gaan als je je zou laten leiden door angst, jaloezie en afgunst. Wees liever stil als je niets hebt te zeggen wat iets goeds zou kunnen doen met een ander. Het doet meer kwaad dan goed. De waarheid komt echt wel boven tafel. We horen elkaar juist te bekrachtigen en te motiveren met woorden. Ook onder vrouwen voel ik nog vaak afgunst en jaloezie. Juist wij vrouwen horen elkaar te steunen en zusters voor elkaar te zijn. Onzeker zijn we allemaal wel eens maar door erover te praten, liefdevoller met elkaar om te gaan en vanuit respect en gelijkwaardigheid bereiken we toch veel meer met elkaar? Waarom is het zo moeilijk op aarde voor mensen om op een liefdevolle manier om te gaan? Na eeuwen van oorlog, macht en strijd hebben we het helaas nog niet geleerd. Gelukkig ken ik ook genoeg mannen en vrouwen die het wel begrijpen. Omring je met mensen die een voorbeeld zijn, positiviteit, waarheid en liefde uitstralen. Dan ga je met je energie omhoog en hoef je niet omlaag. Dan kunnen alle mooie kleuren van jouw mooie ziel naar buiten stromen. Spreek woorden van liefde, moed, inspiratie en kracht uit tegenover de mensen die je liefhebt en ook de mensen die juist van je af staan en die liefde ook nodig hebben. Jezelf zijn, met een open geest, hart en ziel is meer dan genoeg. Door jouw helende energie zullen mensen vanzelf kunnen helen, kun je ze iets aanreiken, tot transformatie brengen. Gewoon zijn is al meer dan genoeg. Gebruik je woorden, je intenties, jouw energie, jouw ZIJN vanuit liefde, licht en jouw wijsheid. Naar binnen keren, elke keer, na elk moment van vreugde maar ook juist na elke val en wond die open gaat. Op die manier worden we weer Heel. De wereld wordt mooier als we ons naar binnen keren, minder richten naar buiten. Het gaat er niet om wat anderen van iets vinden, van jou vinden. Nee, we hebben niet nog meer mensen nodig die de kudde volgt. Wij lichtwerkers moeten nu opstaan, onze wijsheid, lichten en krachten samen bundelen, samenwerken, op die manier zullen steeds meer mensen ontwaken. Op die manier zal de wereld een mooiere plek kunnen worden. Op die manier kunnen we een nieuw begin creëeren en mer vanuit liefde leven. Begin bij jezelf, blijf bij jezelf hoe chaotisch de buitenwereld ook kan zijn. En wat er ook gebeurd blijf altijd staan. Al zijn de lessen op aarde nog zo hard, lieve Jij, blijf staan. Weet dat je altijd gesteund wordt door onzichtbare krachten van boven. Het Universum heeft het aller mooiste voor jouw voor. Al is het voor nu moeilijk..weet dat dit maar tijdelijk is. Soms voelen je vleugels te zwaar en te vervuild om te vliegen. Blijf je dromen altijd voor ogen houden. Jouw doelen, jouw toekomst, jij kan creëeren wat je wilt. Laat een ander niet toe om te bepalen waar je heen gaat in het leven. Wees vrij en kies voor jezelf en je eigen weg. In allen tijden! Met gouden vleugels zal je weer stralen, altijd opnieuw opstaan en weer herreizen. De mooiste en puurste mensen krijgen vaak de uitdagendste en moeilijkste lessen in het leven. Weet dat jij het aankan anders kwam alles niet op jouw pad. En vraag om hulp als je het even allemaal niet meer weet. Je mag rusten, je mag je terugtrekken, je mag het zelf bepalen. Het is jouw leven. Maak er iets moois van. Wees liefdevol naar de ander toe. Je weet nooit wat iemand heeft meegemaakt, je weet nooit wat er in iemands hart afspeelt, je weet nooit het verhaal achter een persoon. Je weet niet welke weg iemand heeft afgelegd. Als we dit zouden weten zouden we liefdevoller naar de ander toe zijn. Iedereen, elke ziel heeft zijn of haar eigen lessen te leren op aarde. Spreek, kijk en luister vanuit liefde en laat het bij de ander. Lief mooi mens, je mag er zijn, je bent een stralend licht op aarde, vergeet nooit wie je werkelijk bent. Vanuit die zelfliefde kun je ook naar anderen toe kijken vanuit liefde en mededogen. Dat is wat de wereld werkelijk nodig heeft om te helen. We hebben elkaar nodig om de weg naar huis terug te vinden, om de wereld tot transformatie, groei, heling en meer samenwerking te brengen. Laten we het sterrenlicht dat we in ons dragen voortzetten tot de duisternis volledig verlicht wordt met harten van liefde, vreugde en het oneindige licht. Namaste