Trouw aan jezelf zijn

07-12-2012 20:41


De juiste personen komen in je leven om je iets te leren zodat je verder groeit in je ontwikkeling. Sommige personen raken je kwetsbare plek aan. Diepe angsten komen dan omhoog zodat je de confrontatie met jezelf aan kan gaan. Andere personen laten zien dat vertrouwen bestaat en geven je hoop en kracht in het leven precies op het moment dat je dit nodig had. Ik heb geleerd om voor mezelf te kiezen. Vrienden, relaties, en leerzame maar pijnlijke situaties komen en gaan. Soms voor een korte tijd als de les erop zit, soms voor een langere tijd maar zelden een leven lang. Er is geen zekerheid in het leven en dat zal er ook nooit zijn. Ik maak plek voor het nieuwe en ruim het oude op. Ik ben niet meer bang om te vallen of om iemand kwijt te raken. Uiteindelijk blijf je alleen over en alles wat je over hebt is je hart vol met herinneringen van personen waarvan je een levensles heb geleerd en andersom. Die herinneringen leven voort en mooie momenten blijven altijd bestaan. In bepaalde momenten in ons leven worden we gedwongen en uitgedaagd om onze angsten aan te pakken. We worden getriggerd door iemand of een bepaalde situatie. Je kan hiervoor wegrennen, het negeren, muren om je heen bouwen..de deur dichtdoen en niet meer achterom kijken. Maar als je dit doet herhaalt dezelfde situatie zich keer op keer en zul je in een vicieuze cirkel terecht komen totdat je wel aan jezelf moet werken en de les begrijpt. Zo simpel kan het leven zijn als je bepaalde patronen herkent en de moed verzameld om voor verandering te kiezen. Ik ben dankbaar voor de personen in mijn leven die mijn donkere plekken aanwijzen zodat ik zelf voor het licht kan kiezen en deze plekken bij mezelf kan helen. Ik weet dat ik hetzelfde doe maar altijd met een liefdevolle bedoeling zodat de ander er iets van leert. Ik ben bereidt om afscheid te nemen en los te laten. Komt iets terug in mijn leven dan hoort het nog bij mij en zit er nog een waardevolle les in. Zo niet dan kan ik daarmee leven. Ik ben een individu en sta sterk in het leven. Ook al geef ik om de personen om me heen..iedereen heeft zijn eigen lessen en een vrije wil. Ook loslaten is een vorm van liefde waarbij je de ander ruimte geeft voor de eigen ontwikkeling. Je vastklampen aan iets of iemand is geen liefde maar bestaat uit angst en is komt af van ons misleidende ego. Vrijheid voor jezelf is belangrijk om je eigen dingen in het leven te doen. Doen wat je werkelijk leuk vindt en daar je creativiteit en je geest op richten.  Datgene doen waar je goed in bent en dit met passie en alle liefde doen. Als je jezelf kan zijn en je trouw aan jezelf blijft, vrede hebt in je hart en niet meer aanpast aan de verwachtingen van je omgeving komen er vanzelf personen op je pad die van je zullen houden om wie je bent. Al de keren dat je hebt losgelaten, hoe pijnlijk ook..alle moeilijke situaties en personen die je hebben gekwetst, vergeef ze en bedank ze..hierdoor kom je in je eigen kracht te staan en dat brengt je op jou levenspad. Tenslotte is alles wat je in je tegenkomt in je leven een spiegel en laat je zien wie je bent en waar je nu staat. Alles wat je wilt bereiken komt vanzelfl als je de diepere betekenis en je levenslessen zult begrijpen. Je eigen waarheid, je intuïtie en de keuzes die je maakt is jou kompas hierbij en wijst je altijd de weg. Soms zal je verdwalen maar als je luistert naar je innerlijke stem en trouw bent aan jezelf zul je altijd de weg weer terug naar huis vinden. Je intüitie is het kompas in het duister. En thuis is de liefde, licht en vrede die je diep in je hart ervaart en je nooit, maar dan ook nooit in de steek zal laten.