Schemerland

19-12-2013 22:13

Ik dwaal nog altijd rond op voeten die mijlenver hebben gelopen.
Ogen die zoveel hebben gezien en van vermoeidheid willen sluiten.
Oren die zoveel hebben gehoord en verlangen naar een diepe rust.
Een mond die veel heeft gesproken maar ook evenveel heeft gezwegen.

Ergens in schemerland volg ik de bewegende schaduwen die verschijnen op mijn kronkelende pad. Langzaam verdwijnt de laatste zonnestraal en dooft de sporen van al mijn eerdere voetstappen. De gloed van de lucht wordt steeds donkerder en donkerder. De hemel is getekend met een gouden tint. Het is geen licht meer maar de duisternis heeft geen haast en geeft zich nog lang niet gewonnen.

In Schemerland rust ik met hart en ziel uit van de verre reizen die ik heb gemaakt. De overgang stopt de tijd voor een moment, het brengt me terug naar de stilte in mezelf. Ik hoef niet meer terug. Ik hoef nog niet verder te gaan, Schemerland is ergens er tussen in. Ik hoef niets te doen, Ik ga volledig op in het moment, schemerland is de brug naar de overkant, de brug naar de toekomst.

In een glimp zie ik in flitsen wat er aan de overkant van de brug op mij te wachten staat. Al mijn bloemen staan volop in bloei en ik zie mezelf dansen op het lied van het grote geluk. Ik zie gelijkgestemden op mijn pad die me toe fluisteren: 'kom maar hier, het is goed..kijk niet achterom'.Stap voor stap zal ik de brug oversteken en Schemerland achter me laten. Voorzichtig maar tegelijkertijd volop vertrouwen.

Laat me mijn ogen sluiten in Schemerland, diep verzonken in mijn eigen gedachten. Nog even..totdat de zon opkomt met warme liefdes stralen en mij wakker kust in volle glorie. Ik wil nog één keer in slaap vallen onder de sterren, de eeuwige hoeders van het heelal. Alle fonkelende lichten in de duisternis vertellen me dat het onmogelijk is om verdwaalt te raken waar in de wereld ik ook zal zijn. 

Ik blijf nog even in Schemerland. Het lijkt alsof ik hier niets doe maar soms is niets doen juist alles. De overbruggingsperiode zie ik als afsluiting van het oude en een omwenteling wat me brengt naar een nieuw pad. Op het juiste moment kom ik aan op bestemming, op het juiste moment zullen al mijn dromen uitkomen. Ik herinner me hier wie ik was, wie ik ben en waar ik verder naar toe wil reizen in het leven.