Rust zacht, lieve papa

29-04-2012 18:01

Met een lach en een traan, ben je samen met de engelen naar de hemel heen gegaan. 
Zoveel mooie herinneringen, zoveel mooie momenten.
Pa, bedankt voor alles, wij hebben ontzettend veel genoten van jou bestaan. 

Je bent en blijft een lieve, geweldige, betrouwbare en sterke man. 
Een vader, echtgenoot, en opa die ons op een mooie en krachtige manier liet zien dat je van het leven moet genieten zolang het nog kan.

Alle herinneringen draag ik met mij mee en jij zal altijd in mijn hart voortleven.
Altijd stond jij voor ons klaar uit liefde, jij hebt ons zoveel warmte meegegeven.
Nu is jou welverdiende tijd aangebroken om rust en vrede te beleven.

Tot het laatste moment maakte jij ons aan het lachen met jou humor. 
Wat ben je toch sterk geweest, wat ben ik toch ontzettend trots op jou. 
Vergeet nooit dat papa’s kleine meid altijd van je houden zou.

Jou liefde uitte jij in grote daden naar het gezin toe, dit heeft ons allemaal liefdevol geraakt.
Jij was beschermend en bezorgd, en zelfs nu is het jij, die als een stralende ster boven in de hemel over ons waakt.

Eigenlijk was je hier te kort op aarde.
Maar jij bent en blijft voor altijd van onschatbare waarde.
Ik voel geluk maar tegelijkertijd ook verdriet, en toch bestaat afscheid nemen van jou niet. 

Ik weet dat jij een prachtig uitzicht hebt op alles en iedereen op een gouden stoel daarboven.
Uitzicht op de mooie natuur, uitzicht op jou mooie levenstuin, en uitzicht op alle mensen waar jij zo veel van hield, die mensen die altijd in jou zullen geloven.

Het is niet belangrijk hoeveel tijd je hebt in een leven, maar het gaat erom op welke manier je die kostbare tijd spendeert. Dat is de prachtigste les die jij mij ooit hebt geleerd. 

Jij telde niet de tijd, maar de mooie momenten, net zoals een vlinder doet.
Hiervoor heb jij het oude losgelaten en daardoor is er licht en ruimte vrijgekomen voor een nieuw en mooi begin, bereikt door jou kracht en moed.
Jij hebt je vleugels verspreid naar het licht toe, jij bent nu vrij, die gedachten doet ons goed.

De schoonheid van het leven zie ik in elke vlinder, bloem, een sprankje zonnestraal of zelfs in een druppel regen. 
Overal is liefde te vinden, liefde ben jij, dus overal kom ik je opnieuw weer tegen.

Het zijn de mooie herinneringen en de mooie momenten van jou die wij met elkaar blijven koesteren , hierdoor zal liefde het winnen van pijn. Lieve papa, rust zacht, We houden voor altijd van jou en in onze harten zul jij er altijd zijn.