Mijn ogen

13-05-2012 10:35

Je kijkt me aan en vraagt mij welke kleur mijn ogen zijn. Ik zeg dat dit verschillend is, het ligt aan de lichtval. Ik verander vaak zoals een kameleon dat altijd doet. Moeilijk te peilen. Altijd op zoek naar nieuwe avonturen en levenslessen. Deze ogen die jou aankijken hebben veel gezien. Mooie en minder mooie ervaringen. Deze ogen, diep en vol met gevoel vertellen een verhaal. Een verhaal dat ik altijd met mij mee zal dragen. Een verhaal dat mij heeft gemaakt tot de persoon die ik vandaag ben. Deze ogen hebben veel verdriet gekend, woede, eenzaamheid, angsten, verlies, ..alles wat ik jou niet wens. Maar dat is iets van het verleden. Ik heb gevochten in de duisternis om het licht te kunnen winnen. Nu ben ik liefde, al heb ik niet veel liefde gekend. Jij bent liefde, dat kan ik in jou ogen zien. En dat is het belangrijkste wat nu telt. Ik ben onvoorspelbaar en ik kijk niet meer naar morgen. Ik ben iemand die leeft van dag op dag, iemand die nu geniet van de kleine mooie dingen in het leven. Iemand die de tijd niet meer telt, maar de mooie momenten. Ik ben zoals de wind die overal heen reist en af en toe van koers zal veranderen. Ik ben anders en zit vol met verrassingen. Ik ben geen zekerheid, ik ben vrij van geest en kies vanuit mijn hart. Ik geef je mijn tedere hart. Een hart vol met liefde en genegenheid maar ook een hart dat snel breekt in duizend scherven. Wat ga je ermee doen? Ik ben nergens meer bang voor, ik ben al door alles heengegaan ooit daar waar ik ooit bang voor was voordat ik jou kende. Ik durf te kiezen zonder twijfels en angsten, ik kies voor jou. Ooit zal je zien dat de kleuren van mijn ogen zoals een regenboog is. Ik heb zoveel kleuren, zoveel kanten, net als je denkt dat je mij kent verander ik weer van kleur. Je zal zien dat mijn ogen zoals de oceaan is. Diep en mysterieus, niet helemaal van deze wereld, maar mijn liefde is sterk genoeg om te overleven voor ons allebei. Als je niets of niemand meer vertrouwd in jou wereld, kijk dan in mijn ogen en liefde is dat wat je ziet. Het maakt niet uit wat mijn ogen, of jou ogen ooit hebben gezien. Het gaat om nu, dit moment, een moment dat in mijn geheugen gegrafeerd staat. Staren in elkaars ogen. Ogen die liefhebben. Alsof de tijd stilstaat. Alsof het alleen nog maar om ons gaat en de rest van de wereld vervaagd voor een moment. Ik laat je zien hoe mijn wereld eruit ziet , het is zoveel meer dan wat anderen ooit zullen vinden in het leven. Hou je vast aan je oude leven dan zal je zekerheid hebben. Met mij weet je het maar nooit maar samen zijn is zoveel mooier. Mijn liefde voor jou kent geen grenzen. Niks is zeker in het leven maar wat ik wel weet is dat ik altijd al van jou hield en dit ook altijd zal blijven doen.