Loslaten

06-04-2013 19:20

Een stukje in mezelf sterft
Een langzame en pijnlijke dood.
Uit de dood herrijst een nieuwe ik.
Een nieuw pad staat klaar om te bewandelen.

De cirkel van het leven blijft voort bestaan.
Tranen van verdriet en afscheid.
Rennen, vallen, opstaan.

Ogen met eeuwenoude geheimen onthullen
Onuitgesproken woorden en emoties.
De wind neemt het mee naar een oneindig dal.
Tot het windstil is, stil tot in de diepste kern van mijn ziel.
De oneindige oceaan neemt het mee naar de bodem.
Tot de golven alle sporen hebben uitgewist.
Ik sluit mijn ogen en kijk niet meer achterom.

De cirkel van het leven blijft voort bestaan.
Tranen van vreugde en plezier.
Dansen, zweven, opstaan.

Loslaten is verder gaan met mijn leven, achter laten wat niet meer bij me hoort.
Loslaten is liefde in vrijheid. Zoveel meer liefde dan men denkt.
Ik zal altijd liefhebben maar er is een tijd van komen en gaan.

In mijn hart blijven herinneringen en bijzondere momenten bestaan.
Ik maak plaats voor het nieuwe en koester innig het oude.
Ik weet niet hoe mijn leven verder loopt. Ik geef het tijd, geduld en vertrouwen.

Ik zeg vaarwel tegen dierbaren die mij in de spiegel een reflectie lieten zien
Een reflectie van wie ik was, wie ik ben en wie ik uiteindelijk zal worden.
Ik zeg vaarwel tegen de duisternis en loop nu het goddelijke licht in.