Lieve mama

05-12-2013 15:39

Lieve mama,

Ik herinner je als een lieve, zorgzame moeder die altijd met liefde aan anderen dacht.
Een zeer bijzondere vrouw met een ijzersterke wil maar van binnen was ze oh zo zacht.
 
Mama, Ik mis je, ik hou van je, ik ben dankbaar voor alles wat je in het leven voor me hebt gedaan.
Mama, Jouw onvoorwaardelijke liefde is alles wat nu over blijft en alles wat zal blijven bestaan.

Ik geloof er in dat papa je met open armen opwacht na de dood en dat jullie weer herenigd zijn.
Ik geloof er in dat je een nieuw avontuur met vreugde tegemoet gaat zonder verdriet, strijd en pijn.

Mama, het is goed zo, je bent nu niet meer gevangen in een ziek lichaam, omarm je vrijheid.
Mama, rust maar uit op engelenvleugels en wees trots op het sprankelende leven dat je hebt geleid.

Het leven is een prachtige dans tussen vreugde en verdriet. Het leven is een cirkel dat geen begin en geen einde kent. Elk begin heeft een einde. En Elk einde heeft weer een nieuw begin. Echt afscheid nemen bestaat niet.  

De schoonheid van het leven is te vinden in elke vlinder, bloem, een sprankje zonnestraal en zelfs in een druppel regen.  Overal om je heen is liefde te vinden als je met de ogen van je liefdevolle hart kijkt naar de wereld om je heen. Jij bent liefde, mama, wat er ook zal veranderen,wat er ook gebeurd, telkens kom ik je opnieuw tegen.

Mama, Alle onvergetelijke herinneringen koester ik diep in mijn hart waar jij altijd in liefde voort zal leven. Mama, Altijd ben je er voor mij geweest, jij hebt mij warmte, zorgzaamheid maar ook leerzame lessen mee gegeven.

 Ik wil je herinneren hoe je was voor je ziekte, ik zie je nog zo voor me, zo vol met energie en altijd in de weer.
Het zal stil en leeg zijn zonder jou,  alle maandagen waren we samen aan het genieten, nu is dat er niet meer.

Lieve mama, rust zacht, je bent een prachtig voorbeeld, Je liet zien dat je ondanks alle omstandigheden iets moois van je leven hebt gemaakt. De dappere manier van het doorzetten en niet opgeven ook al was je zo moe, dat heeft me tot de kern geraakt. Geniet intens van je korte reis hier op aarde zolang het kan, Ik ben ontwaakt.

Ik ben dankbaar dat we samen nog mooie momenten hebben beleefd. Dat ik heb kunnen laten zien hoeveel ik om je geef in de tijd dat het nog kon. Nu mag je in liefde en licht stralen tussen de oneindige sterren,  je mag weer innig dansen zingen lachen  en springen onder de warme zon. Je mag terug naar huis,terug naar een veilige haven waar liefde en vreugde in overvloed is, je mag terug naar de bron, waar elk mensenleven ooit begon.