In Verbinding (Ode aan de Aarde)

06-05-2015 19:11

Ik loop over straat en kijk observerend om me heen. Auto's razen met snelheid over het harde wegdek. De grijze lucht ziet grauw van vervuilende stoffen. Ik zie weinig groen. Mensen lopen met haast en kijken op hun telefoon. Ik probeer om verbinding te maken. Mijn ogen willen oogcontact maken. Verbinding voelen. Een kort gebaar, een kleine knik..een teken van leven maar veel gebeurd er niet. In de stad heerst er een koopgekte. Ik voel onrust, zo veel onrust..ik wil eraan ontsnappen. Het is druk..zo ontzettend druk overal om me heen. Ik wordt er zo moe van. Al het geluid komt zo hard binnen. Geluiden, licht, emoties van anderen..zo veel prikkels..alles is zo overweldigend. Ik heb het geprobeerd om er in mee te gaan. Maar ik kon het niet. Mijn hart kon het niet verdragen om te zwijgen en de ogen te sluiten. Ik kon niet rennen, overal bij zijn, ik kon niet voldoen aan de hoge eisen van de maatschappij. Ik wil en kan het niet. Altijd in de drukte zijn omdat dat in deze maatschappij ''normaal'' schijnt te zijn. Zoveel werken en energie insteken in een baan die al mijn energie inslokt. Zoveel uitvluchten, afdwalingen, prikkels van buiten af, hoge eisen waar men haast onmogelijk aan kan voldoen en een geestelijke armoede die heerst. Het past niet in mijn wereld. In mijn wereld wil ik contact met mijn ziel, mijn innerlijke stilte omarmen, contact met de aarde, verbinding om me heen voelen en kunnen maken. Het pad van mijn hart is een pad van verbinding. Overal is chaos, en het is een enorme uitdaging om goed bij jezelf te kunnen blijven. Ik verlang ontzettend naar de innerlijke stilte die meer zegt dan duizend woorden.

Het doet me pijn om te zien dat de aarde is vervuild en slecht is behandeld. Alsof wij mensen de koning op aarde zijn. Alsof we meester zijn over de natuur en de dieren. Zijn we dan vergeten dat alles in verbinding staat? De mens? De dieren? De natuur? De aarde als een geheel waarbij we allemaal in verbinding staan en elkaar nodig hebben om evenwicht en balans te creëeren? Er was een tijd dat we samen in harmonie en liefde samen konden leven. Die verbinding en het verlangen is er nog steeds diep in de allesomvattende wijsheid van onze harten. Het enige wat nodig is, is het herinneren. We gaan door een tijd heen met heel veel veranderingen op collectief en persoonlijk gebied. Steeds meer mensen herinneren zich wie ze zijn, wat we hier komen doen, en wat nou werkelijk belangrijk is in het leven. De tijd van macht, geld, egoïsme en de onbalans tussen de vrouwelijke en mannelijke energieën is zich aan het keren. Er breekt een nieuw tijdperk aan en er is geen weg terug meer. Voor velen is het al voelbaar, anderen zijn zich nog niet bewust. Bewustwording is de eerste stap naar het samen creëren van een mooie liefdevolle wereld waarin mens, dier en natuur in liefde en evenwicht weer samen kunnen leven. Onder de lagen van vervuiling oogt zo veel schoonheid in de wereld dat gezien en bemind mag worden. De natuur in al haar pracht en weelde is een paradijs vol met heling waar je altijd jezelf mag zijn en kan uitrusten. De natuur is een goddelijke uitrustplek, waar alles mag zijn, waar je nieuwe energie kan opdoen. Voor zij die werkelijk luisteren en helder zien hebben de dieren een boodschap van bewustzijn en liefde, de bomen, de wind, de bloemen..alles spreekt tot de diepte van je ziel..als je je hart maar opent en luistert. En alles wat de mens nodig heeft, is in de natuur al te vinden. Wij kunnen veel van de natuur en de dieren leren. Het neemt de tijd om te groeien en te bloeien zonder haast. Er hangt een rustige energie van harmonie, liefde en evenwicht in de natuur en het bewust zijn van het dierenrijk. De mens heeft een sterkte en een zwakte ontwikkeld – het denken –. De mens wilde meer en meer en kwam terecht in een web vol met gedachten,angsten en onzekerheden..daar ging het ooit mis. Toch zal de kern van de herinnering, de plek waar het ooit allemaal begon, nooit verdwijnen. Je kan altijd terug keren naar huis. De natuur doet me denken aan de plek waar ik me thuis voel. Het voelt als thuis komen. Op aarde voel ik me in de drukte vaak verdwaald. Keer ik terug naar de bron, de natuur, dan keer ik weer terug naar huis. En dat is waar ik vandaan kom. Waar we allemaal vandaan komen. Er is geen begin en geen einde. Daar zal ik weer terug naar huis keren ooit. Wij allemaal. De aarde is slechts een tijdelijke leerschool en wij zijn leerlingen die levenslessen hier op aarde te leren hebben. Ik zie mezelf als een reiziger, slechts een bezoeker hier op aarde..een ziel die wilt leren en groeien vanuit liefde..Het is van belang dat we de aarde met liefde en respect behandelen. Hoe hoger je bewustzijn, hoe hoger je trilling en alles wat mag mee trillen zal met je mee groeien. Alles wat niet meegaat in die hogere trilling mag losgelaten worden. Veranderingen..daar is de mens helaas soms nog zo bang voor. Kijk naar de natuur, hoe het met verandering omgaat..hoe alles mee trilt met de eeuwige dans van de cyclus van het leven. Heb vertrouwen en durf te kiezen voor verandering. Je zult zien dat er op een natuurlijke en positieve manier er mooie dingen voor je zullen ontwikkelen op je levenspad. En het leven is zo mooi als we die verbinding weer terug vinden! Richt je aandacht naar alles wat naar liefde vraagt en het zal groeien. Liefde is de hoogste trilling, de grootste heling en het enige wat alles kan overwinnen. Bewonder of omhels dat mooie dier, kijk met liefdevolle aandacht naar die kleurige bloemen, voel de kracht van de bomen, zwem in de zee, droom verder in schilderijachtige landschappen, dans met je blote voeten op de stevige aarde, grondt en maak verbinding met vreugde, liefde en plezier! Ode aan de aarde! Vergeet nooit hoe mooi Moeder Aarde is, vergeet nooit haar liefde voor jou. Ze heeft zoveel te bieden. Alles waar je naar verlangt. Het enige wat ze terug verlangt is respect en liefde in de omgang van alles wat leeft, ja mensen maar ook dieren, planten, bloemen, bomen..alles heeft een bewustzijn! (huis)Dieren kiezen samen met jou vaak hun lessen uit omdat beide iets van elkaar te leren hebben. Dieren laten zien wat onvoorwaardelijke liefde en loyaliteit is. Hierdoor keert de mens terug naar het gevoel en leeft meer in het NU. Dieren zijn ook op aarde om meer te leren van het bewustzijn van de mens en verder te groeien/evolueren. Als wij mensen dieren meer vanuit liefde benaderen groeit het bewustzijn van zowel mens en dier naar een hogere trilling toe. Heling, harmonie en groei zal het positieve gevolg hiervan zijn voor beiden. Behandel alles en iedereen naar hoe jij ook behandeld wilt worden vanuit liefdevolle intenties. Als je dit doet zal het bewustzijn van het mensen-planten-en dierenrijk met je meegroeien naar het licht dat liefde, groei en harmonie omarmt. Stel je voor..een wereld waarin we weer met elkaar kunnen samen leven. Een wereld waarin mens en dier op Aarde herenigd zijn met elkaar en de natuur.

Ik loop over straat. Ik pak mijn fiets en ontvlucht de drukte. Ik kom aan bij het bos. De zon schijnt, de lucht is blauw en ik hoor alleen de vogels fluiten. Ik voel de krachtige energie van grote bomen waar ik me veilig bij voel. Alles is groen en de lucht is zo schoon en helder. Een vlinder danst om me heen en ik bewonder haar kleurige vleugels aandachtig. Ik loop verder het bos in en kom opeens uit op een prachtig meer. Het water weerkaatst prachtige tinten blauw en groen. Ik ga op een bankje zitten. De rust, schoonheid, stilte, vreugde en liefde is volledig aanwezig. Ik mag zijn wie ik ben. Ik mag hier rusten. Ik voel de verbinding met mezelf, het planten en dierenrijk..de natuur..alles. Ik kijk naar de wolken die rustig voorbij gaan en van vorm veranderen. Ik zie vogels in alle vrijheid de lucht in zweven onderweg naar de zon, onderweg naar een nieuwe dag, onderweg naar een nieuw avontuur. Ik voel me vrij. Alsof ik ook vleugels heb. Onzichtbare vleugels. Als ik wat dieper in het bos loop kom ik herten tegen. Mijn krachtdier geeft me een boodschap. Ik glimlach, ik ben dankbaar, ik sta in verbinding! Ik voel me weer opgeladen. De natuur is elke keer weer anders. Elke keer krijg ik een nieuwe boodschap, elke keer went mijn aandacht zich weer tot iets nieuws. Het is een wereld waarin verbeeldingskracht en creatie in balans worden gebracht. En dit is de Aarde op zijn mooist. Het voelt alsof ik tussen het natuurlandschap hoor, alsof dit altijd zo is geweest. En zo is het ook en zo zal het altijd zijn. Het pad van mijn hart is een pad vol met verbinding. Overal lijkt chaos te zijn maar als je telkens terug keert naar de innerlijke stilte en de natuurlijke bron, zul je altijd weer terug keren naar de stilte en de rust, blijf  bij jezelf! Leef vanuit liefde!