Het nieuwe pad

03-02-2013 15:01

Gevoeligheid en tegelijkertijd sterk in je schoenen staan gaat heel goed samen! Die zachte en gevoelige kant maakt mij tot de persoon die ik werkelijk ben. Het is mijn zwakke plek maar juist ook mijn kracht waardoor ik het juist ver ga schoppen in mijn leven. Ik moest vroeger altijd maar veranderen, mezelf bewijzen, aanpassen, meegaan met de stroom (wat ik weiger te doen) en vechten voor wie ik ben tegenover mensen die een stuk harder/dominanter zijn en de neiging hebben om mij te onderschatten. Altijd ging ik er tegen in, strijden voor meer gelijkwaardigheid, begrip en respect.. en elke keer raakte ik weer eens uit balans. Nu jaren later begraaf ik eindelijk de strijdbijl.. Het is genoeg geweest. Ik val, sta op en leer..mensen leren ook van mij.. maar ik hoef mezelf niet meer te bewijzen tegenover anderen. Ik ben goed zoals ik ben en heb mensen om me heen die mij enorm waarderen. Dat is goed genoeg! Nu ik dit eindelijk niet alleen onbewust inzie maar ook bewust kan ik dit patroon veranderen. De angst om onzichtbaar en onbelangrijk te zijn voor bepaalde personen los te laten. Het voelt als een bevrijding. Een gevecht dat eindelijk ten einde loopt zodat ik het nieuwe pad kan bewandelen. Altijd ga ik vrolijk en fladderend het leven door..totdat iemand mij keihard neerhaalde en ik dit toe liet. Nu laat ik het bij de ander en wil ik het niet meer te persoonlijk opvatten. Ja ik luister en neem het serieus. Ik ben in staat om te reflecteren op mezelf en kritisch te kijken naar wat de ander mij te leren heeft. Ik kijk naar de ander en zie in dat wat de ander doet of zegt niet verteld wie hij of zij is of wie ik ben. Het gaat meer om het gedrag dat we tonen en de diepere oorzaak van dat gedrag. De gevechten met personen die de wereld rationeler zien dan mij hebben geen zin meer nu. Het kost te veel energie en die energie kan ik zoveel beter gebruiken. Ik heb zoveel creatieve ideeën en ik wil nog zoveel doen. Op dit moment voel ik me vrij. Er komen nieuwe mogelijkheden op mijn pad dat ik nu met nieuwe ogen en een nieuwe kijk kan bewandelen. Ik maak veel mee en ik heb met veel omstandigheden te maken. Toch weet ik heel goed dat ik er alleen maar sterker van wordt en dat ik het meemaak zodat ik nog meer in mezelf kan ontwikkelen. Ik geloof erin dat het universum/god/hoe je het ook wilt noemen een hoger plan met me heeft. Dit keer ga ik vertrouwen dat alles komt op het juiste moment in mijn leven. Ik laat het voor wat het is en blijf bij mezelf. Het komt goed..what meant to be will always find a be..just let it be :-)