Geluk

29-04-2012 18:06

Ik heb veel tegenslag gekend tot nu toe in mijn leven. Maar eigenlijk ben ik blij en trots dat ik elke keer sterker uit een moeilijke situatie kom. Ik ben het leven hierdoor meer gaan waarderen. Ik geniet van elke dag zonder te plannen en zonder te haasten. Geluk heeft niets te maken met de dingen die je overkomen, maar juist HOE je met die dingen omgaat. Ik ken ook mensen die nooit iets moeilijks in hun leven meemaken. Je weet wel..van die mensen waar alles voor de wind gaat. Maar zijn die mensen gelukkiger? Waarderen die het leven ook zo? Of zien die mensen het leven als iets vanzelfsprekend en zijn vaak onbewust over hoe tevreden zij mogen zijn? Ik denk dat iemand die bijvoorbeeld een grote geldprijs heeft gewonnen minder gelukkig is dan iemand die ernstig ziek is, dit accepteert, en intens geniet van het leven omdat elke dag je laatste dag kan zijn. Pas als je zoiets meemaakt leer je hoe kort het leven kan zijn en ga je het leven bewuster ervaren. Daarentegen maakt geld maar voor even gelukkig. We denken dat we er gelukkiger van worden maar veel gelukkiger wordt je er niet van. Na een tijdje, leef je al net zo als daarvoor..het is maar tijdelijk. Mensen die een warm hart hebben tegenover iedereen en sympathiek zijn, zijn vaak gelukkiger. Omdat goed zijn voor de medemens meer voldoening en vreugde geeft. Natuurlijk! Als het recht vanuit je hart komt brengt dit meer geluk dan iets wat vanuit het ego ontstaat. En ik ben een mens, met een bijzonder groot hart, ik leef echt vanuit mijn hart en maar weinig vanuit mijn ego. Dat maakt mij vaak anders dan anderen. Ik voel me weleens onbegrepen en te zachtaardig. Maar ik zou voor nog geen goud willen veranderen. Alles wat er is gebeurd, heeft mij gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dus kom maar op leven! Daag mij uit! Test mij! Verras mij! Overval mij! Maar ik zal en blijf altijd vrij zijn. Vrij van mijn ego, en verbonden met mijn hart. Verbonden met de natuur, verbonden met de mensheid, verbonden met het prachtige leven dat ik zo koester. Ja, ik ben zo ontzettend gelukkig! Daar heb ik niet veel voor nodig. Alles mag er zijn! Ik verwacht niks meer en hierdoor is elke dag voor mij een verrassing. Alles wat ik wil, leeft al in mijn hart, en er ontstaat alleen maar meer ruimte in mijn hart waardoor er nog meer plek is voor liefde en geluk.