De Reis van de Adelaar

06-07-2014 18:56

Op een afstand kijk en observeer ik de mensenmassa om me heen. Zonder oordeel. Ik kijk door mijn eigen ogen en probeer regelmatig van perspectief te veranderen. Kijken met de ogen van een ander. Net als een adelaar zweef ik en kijk ik mee over de wereld van een afstand. Ik laat het los. Ik heb een andere weg in te gaan. Mijn eigen weg. Ik zie dat de menigte in dit land vaak zo ver van hun ziel vandaan leven. Het hart is altijd binnen handbereik maar mensen zoeken uitvluchten van buitenaf. In de stad zie ik zoveel gezichten, zoveel ogen, verdrietige ogen, doffe ogen, emoties diep weggestopt. We kopen en kopen maar. En voor even voelt het goed.  Maar dan is er weer die onrust. Telkens opnieuw en opnieuw. We kopen materiële dingen die we niet nodig hebben. Materieel gezien zijn we rijk maar overal heerst geestelijke armoede. De wereld om ons heen wordt steeds drukker en drukker. Auto's razen over het wegdek, we zoeken de drukte op, de tv die aanstaat, de telefoon die gaat, alle beelden op sociale media, zoveel prikkels van buiten af. Er zijn zoveel invloeden van buitenaf, zoveel afleiding wat ons er van weerhoudt om contact te maken met het hogere zelf, de innerlijke stem, je goddelijke jij die de stilte en rust wilt ervaren. Die innerlijke stem vol met wijsheid en liefde. Die stem die altijd de weg weet in een wereld die soms zo dwaas lijkt. Het is een uidaging om bij jezelf te blijven in een chaotische omgeving maar zeer zeker niet onmogelijk.  Zelfs het voedel in de supermarkt is vol met chemische stoffen. Het lichaam wordt vergiftigd als we niet bewust leven en ons lichaam blijven voeden met troep. Het lichaam is een tempel. Het vraagt om liefde en bewuste aandacht. Niet alleen je lichaam vraagt om aandacht en liefde. Je ziel smacht er naar. Je ziel is onvoorwaardelijke liefde. Waarom zijn we bang voor de stilte? In je hart zal je alle antwoorden vinden. Het hart fluistert om met liefde naar jezelf te kijken. Naar jezelf en dan pas naar de wereld. Eerst liefde, tijd en aandacht voor jezelf. De rest komt wel op het juiste moment in je leven. We zoeken naar bevestiging, we zoeken naar alle antwoorden, maar we zoeken niet in onszelf. De liefde in jezelf is een onuitputtelijke bron. Durf te voelen, laat het maar komen, laat het maar stromen. Er is geen zekerheid. Het enige wat zeker is dat je een mooi mens bent met schoonheid en mooie eigenschappen. Straal zoals de zon. De buitenwereld is een illusie. Laat je niet gek maken door de rest. Laat je niet gek maken door wat er gezegd wordt, ga op zoek naar jouw eigen waarheid, ga op onderzoek en neem niet zomaar iets van een ander aan. Volg je gevoel en durf je eigen weg in te lopen. Stap uit de drukke menigte van alledag. Laat je inspireren. Je gevoel weet de weg. Dans in het bos, vier het leven op het strand, maak van je tuin een bloemenzee, bewonder de zonsondergang en ga op avontuur. Doe waar jij je goed bij voelt. Elke dag opnieuw. Als een adelaar zweef ik en kijk ik met liefde naar alles wat is geweest, alles wat nu is, ik omarm alles wat nog mag komen. En van tijd tot tijd ben ik tussen de menigte te vinden. Er zijn altijd mensen te vinden die stralen. Mensen met lichtgevende ogen die het leven vieren en licht geven. Er is altijd verbondenheid en connectie te vinden waar je ook bent. Het begint met een glimlach of een klein gebaar. Ook al lijkt de plek zo grauw en druk. Als je kijkt met nieuwe ogen en let op de details is er altijd een connectie te vinden met elkaar. Na de tijd in de aardse drukte vervolg ik mijn reis weer verder. Ik ben en blijf de vreemdeling in de menigte. De vreemdeling die alleen loopt. Alleen maar nooit eenzaam. Niet verveemd maar verbonden met de wereld. Diep verbonden met mezelf.  Ik stijg als een adelaar weer op en ik vlieg naar mijn eigen nest. Mijn vertrouwde plek waar ik tot rust kom en mijn leven creëer. Die rustplek is de basis om vanuit daar weer op avontuur te gaan. En ik ben klaar voor mijn volgende zielsbestemde reis. Klaar om met krachtige vleugels van licht, liefde te verspreiden en mijn nieuwe reis te vervolgen.