De Dans tussen Twee Werelden

12-10-2013 21:49


De kabbelende rivier die ongeacht de stroming altijd een eigen weg zal vinden. De ongerepte natuurlandschappen die uitreiken tot ver aan de horizon. Daar waar vrijheid, liefde, verwondering en rust in overvloed is. Alle diersoorten klein en groot die samen met de mens in vrede leven. De warmte van het kampvuur, de verhalen die verteld werden door wijze indianen..In slaap vallen onder met duizend schitterende sterren die de donkere hemel sieren. De maan elke nacht van gedaante zien veranderen, de zonnestralen op mijn gezicht.De wind door mijn lange wapperende haren. Versierd met veren die als mijn sieraden dienen. Dansen met wolven, zingende kinderen, bijzondere zielen die mij omarmen en mee dansen op het ritme van mijn hart. Getroost worden en tegelijkertijd geliefd zijn door alle schoonheid om je heen. Bomen met wortels die stevig gegrond zijn en na elke storm blijven staan. De ontelbare stenen waar we mee konden gooien,spelen en bouwen. Elk dier dat ons een les leert, ons helpt en begeleidt naar een pad dat voorbestemd is. De bomen, de stenen, de dieren..alles verteld een verhaal, alles mocht er zijn. De magische dromen die ik had nemen me mee naar een leven dat ik ooit had. Een leven dat ik zo goed ken en samen reist met de bestemming van mijn ziel. Ik ben nooit vergeten hoe het leven kan zijn. Ik ben nooit vergeten wat vrijheid is.

De weg vol met uitlaatgassen en auto's die met snelheid over het dek razen. De fabrieken, op elkaar gebouwde huizen in een omgeving met aangetast groen. Daar waar chaos, materialisme, egoïsme, haast, macht, en geld de overhand neemt. Mensen die de natuur niet waarderen en voor een afgescheiden leven kiezen. De kilte van de straten, zoveel mensen om je heen maar niemand die echt contact met je maakt.Lege blikken, computerschermen, telefoons, technologie volop maar de kwaliteit van communicatie ontbreekt. Ontelbare prikkels, verwachtingen, verplichtingen, supermarkten met chemische troep waarvoor we betalen,een oud schoolsysteem, kinderen die een stempel krijgen, een onhaalbaar schoonheidsideaal,waar menig mens onzeker van wordt, een werkweek van 40 uur, stress, deadlines, geld, nog meer kopen. Haast en geen oog meer voor natuurlijke schoonheid en detail. Een duurder huis, een duurdere auto, zo met de buitenwereld bezig zijn en de binnenwereld vergeten. Vergeten wat het hart nodig heeft. En de radertjes van onze denkwereld gaan maar door en door. Nieuws met duizenden leugens en als iets dichtbij gebeurd of als iemand lijdt het negeren. Onbekend maakt onbemind. Maar wat is nog echt in deze maatschappij? Een leven dat ik niet gewend ben. Ik voel me nog altijd verdwaald en een vreemdeling. Ik ben nog steeds niet vergeten hoe het leven kan zijn. Ik ben nooit vergeten wat vrijheid is.

Al heb ik heimwee..ik weet dat we hier, juist hier zo hard nodig zijn om samen licht,liefde en vreugde door te geven. Vroeg of laat valt alles uit elkaar, alles wat niet van belang is, alles wat geen werkelijke betekenis heeft. Enkel liefde heeft betekenis. Enkel door liefde kunnen we samen een nieuwe wereld opbouwen. Liefde zal altijd blijven bestaan en het is overal om je heen te vinden. Ook in deze omgeving is alles al aan het veranderen. Stap voor stap verlaten we steeds verder de 3e dimensie. Let op de kleine dingen. Je dromen, de dieren die je tegen komt, de gebaren van personen die om je geven. Geniet van de schoonheid van de natuur, heb elkaar lief. Koester de momenten met je geliefden maar verwelkom ook de personen die je een spiegel voor houden. Of je nu in de stad of in de natuur leeft, overal kan je je eigen paradijs op aarde creëren. En elk hart dat liefde in zich heeft verlicht nieuwe paden en zielen. Alles staat in verbinding met elkaar. Tijd is een illusie. Er is geen begin, en geen einde..slechts vele mooie zielsreizen en een bestemming onbekend. Het gaat niet om de eindbestemming maar om de weg ernaar toe. Het gaat niet om vorige levens en het gaat niet om een toekomst die elk moment kan veranderen. Alles wat je stevig vastpakt wilt vrij zijn. Vertrouw op het Universum en alles wat verandert, het zijn kadootjes. Die kadootjes moet je wel willen zien zodat je ze uit kan pakken en kan verwelkomen. Het gaat erom waar we nu staan. Het gaat erom dat we vanuit het hart verder reizen en een levenspad bewandelen dat bij ons past, waar we gelukkig van worden. Het leven beleven zoals het bedoeld is. Genieten, jezelf, alle ervaringen en personen in je leven liefhebben, je passie en creativiteit herontdekken. Je eigen licht verlicht en heelt de paden van vele anderen. De rest volg vanzelf...