De cirkel van creativiteit

24-03-2013 19:36

Ik ben artistiek en creatief aangelegd. Mijn hele leven lang hou ik van tekenen, schilderen, zingen, schrijven en fotograferen. Alles waarbij ik mezelf kan uiten en in een andere wereld kan stappen. Vroeger werd die kant genegeerd. Het ging meer om cijfertjes, feiten en het halen van goede punten op school.  Jaren later ben ik nog steeds mijn creatieve kant aan het ontdekken. Het is mijn uitlaatklep, het is mijn wereld waardoor ik niet in een sleur terecht kom, het is mijn plek waar ik mijn emoties in kwijt kan. En eigenlijk kan het me niet zoveel schelen wat de rest ervan vindt. Sommige mensen zeggen niks, anderen zijn positief en bij andere mensen voel ik een negatieve lading. Het gaat er niet om dat datgene wat ik doe of maak perfect en mooi is datgene. Ik deel de dingen niet met mijn omgeving om die reden. Ik schilder en teken niet omdat ik het zo geweldig vindt wat ik maak. Ik maak geen foto’s omdat ik mezelf zo fotogeniek vindt. Ik schrijf ook niet omdat ik de meest talentvolle auteur ooit ben. Ik zing niet omdat ik de beste zangeres ben. Ik heb zeker talent en passie maar er is een diepere betekenis waarom ik deel. Ik deel om anderen te inspireren om ook hun creativiteit te gebruiken. Ik deel zodat mensen tot nieuwe inzichten kunnen komen en bewust worden. Het gaat er niet om hoe goed je iets kan,het gaat erom dat je het leuk vindt wat je doet en erin opgaat. De positieve energie die je uitstraalt als je dit doet trekt de mensen en situaties aan die bij je passen. Iedereen heeft een creatieve kant maar er wordt zo weinig met elkaar gedeeld en dat is zo zonde. Elkaar inspireren, in beweging brengen en nieuwe dingen creëren maakt de wereld zoveel mooier. Stel je een wereld voor met meer mensen die muziek maken, meer boeken, meer zang en dans. Meer kunst, meer schilderijen en foto’s. Datgene wat je doet en maakt uit creativiteit zal altijd de juiste mensen raken ook al zal je dit lang niet altijd merken. Het komt altijd aan op het juiste moment bij wie het nodig heeft en zo zullen steeds meer mensen geïnspireerd raken. Jij zelf bent het begin van creatie en een doorgeefluik om mensen verder in beweging te zetten. Creativiteit komt uit het hart en het hart is het sterkste instrument voor verbetering en innovatie van onze samenleving. 'Ik heb geen tijd om ermee bezig' te zijn of 'ik kan iets niet’ is geen excuse. Denk terug aan je kindertijd. Wat deed je graag? Wat voor gevoel kreeg je daarbij? Hoe komt het dat je daarmee gestopt ben? Wat houdt je tegen om dit weer op te pakken? Wat zou er gebeuren als je het weer oppakt? Het is nooit te laat om je hobby en passie waarbij je creativiteit gebruikt weer opnieuw op te pakken. Het maakt gelukkig om iets te doen wat je graag doet vanuit je hart. Als je dit doet maakt dit ook je omgeving gelukkig en zet de eeuwige creatieve cirkel van het hart zich steeds verder voort. Iedereen heeft talent en iets moois in de wereld te brengen. Lieve mensen, creëer en deel meer met elkaar! Samen maken we de wereld in kleur!