Boodschappen van een Kristalmens

14-10-2015 15:38

Boodschappen van een Kristalmens

Kristalkinderen zijn zeer intuïtief en weten precies wat ze voelen. Ze zijn in energetisch opzicht buitengewoon gevoelig. Ze voelen alles wat de mensen om hen heen ervaren – de energie van emoties, de bedoelingen van mensen, hun motivaties, alles. Meestal weten ze al hoe wij ons voelen voordat we dit zelf weten. Ze zijn vaak empathisch. Dat wil zeggen dat ze letterlijk, lichamelijk of emotioneel, de pijn van anderen voelen. Vandaar dat het vredestichters zijn. Als iemand apijn of verdriet heeft, voelen zij dat ook en zullen ze hun best doen om het evenwicht in hun relaties  en omgeving in stand te houden. Kristalkinderen werken vanuit hun hart en hebben een aangeboren gevoel van eerlijkheid. Kristalkinderen lijken zich persoonlijk verantwoordelijk te voelen voor de gevoelens van anderen en dat gaat bij hen erg diep. Ze zijn in sociaal opzicht bewust en meedogend, en daarin hun leeftijd ver vooruit.

Al heel vroeg in mijn leven heb ik me altijd anders gevoeld. Ik voelde me thuis in de natuur, het alleen zijn met mijn verbeeldingskracht en de diepe  verbinding die ik ervaar met dieren. Het was alsof ik een soort energie bij me droeg die niet aansloot op mijn leeftijdsgenoten en mijn omgeving. Het was ook alsof de wereld er toen nog niet helemaal klaar voor was. Mijn tijd was niet aangebroken. Ik moest eerst door moeilijke stukken heen wat mij krachtiger zou maken. In mijn jeugd voelde het vaak eenzaam. Het gevoel alsof er iets mis met me was. In de tijd van de basisschool zag en voelde ik al enorm veel. Als iets niet goed voelde trok ik mezelf terug en was ik stil. Als ik voelde dat ik mezelf kon zijn bloeide ik helemaal op. Ik ben altijd al gevoelig geweest voor emoties van anderen en energie  sferen op plekken of om mensen heen. Ook mijn lichaam is erg gevoelig en reageert als een spiegel op de omgeving. Van drukte wordt ik heel snel moe. Als er op een plek een zwaardere energie hangt krijg ik het benauwd. Als iemand boos of verdrietig is voel ik dit ook erg heftig. Pesterijen, roddels, liegen op school..zulke dingen kon ik nooit begrijpen. Waarom kunnen we niet allemaal aardig,  gelijkwaardig en eerlijk met elkaar omgaan dacht ik vaak. Op de basisschool en de middelbare school was ik vaak oververmoeid en overprikkeld. Voor mij waren er te veel prikkels, te veel emoties, sferen, indrukken om me heen waardoor ik mezelf automatisch vaak afsloot ter bescherming. Ik werd gepest, genegeerd en ik voelde het als mensen over mij roddelde. Ik was raar, vreemd, anders. Ik ging altijd al wel mijn eigen weg en ik wilde niet eens ergens bij horen. Liever alleen zijn dan mezelf aanpassen en veranderen in iemand die ik niet wil en kan zijn. Pas op latere leeftijd vielen alle puzzelstukken op de juiste plek. Steeds meer en meer ging ik begrijpen wie ik ben, hoe ik met mijn gevoeligheid om kan gaan, en wat voor effect dit heeft op de omgeving. Ik ging steeds meer mijn gevoeligheid als kracht zien en niet als zwakte. Ik heb vaak het gevoel gehad dat ik niets goed kon doen, er niet bij hoorde, er niet aan toe deed, niet gezien werdt en ik gaf mezelf vaak de schuld. Nu begrijp ik dat ik als een spiegel reageer op de energie/ sfeer van anderen en de omgeving. Nu begrijp ik dat ik energetisch enorm gevoelig ben. Het is een gave om alles zo diep te voelen, te weten en te ervaren maar tegelijkertijd is het in een drukke maatschappij moeilijk om je weg hierin te vinden. Alles is zo gericht op drukte , prikkels en de buitenwereld terwijl de binnenwereld juist zo belangrijk is om bewustheid, liefde en kracht te ervaren en door te geven aan de wereld om je heen. Nu accepteer ik dat er altijd mensen zullen zijn die nooit zullen zien wie ik ben en mij niet zullen begrijpen. Dat is oke, iedereen heeft een eigen weg, eigen lessen en niet iedereen kan jouw pad begrijpen. Het gaat erom dat jij het begrijpt, jouw eigen weg met liefde omarmt en met je eigen kracht in het leven gaat staan. Vaak ben ik ook te lief en zacht geweest in mijn leven. Zelfs mensen die kwaad over mij spraken en me iets zouden willen aandoen heb ik vergeven. Mensen kunnen heftig reageren als je een soort puurheid over je heen hebt. Het doet iets met mensen onbewust en bewust. Het is niet zo dat ik mezelf als verder of beter zie, zo heb ik het nooit gezien en natuurlijk zijn er gelijkgestemden (al zijn dit er niet veel). Voor mij is iedereen gelijk. De een heeft meer aardse lessen en de ander is spiritueel weer verder. Ik ervaar wel dat ik veel leeftijdservaring heb op jonge leeftijd, een ander soort energie dan de meeste mensen, en dat ik spiritueel gezien erg veel leer en groei op een snel tempo. Ik kan energie onderscheiden, ik voel dit enorm sterk, en kan ik voelen, soms zien op welk trillingsniveau iemand zit. Zij die nog meer in het aardse leven, leven nog meer in de 3d wereld..maar steeds meer mensen die vanuit hun hart gaan leven en bewust naar zichzelf durven te kijken groeien naar hogere dimensies (4,5,6d en in de toekomst hoger). Wat ik ervaar is dat het bewustzijn van de wereld, en het bewustzijn van de mens nu enorm aan het groeien is. Het is een bijzondere tijd waarin veranderingen er zo op zijn gebaseerd dat lichtwerkers wel omhoog moeten. Andere personen zullen meer in het aardse blijven. Niet dat het slechter is, dat is een keuze van iemand zijn ziel en levensweg, we zijn hier allemaal om te leren. Als ik kijk naar wat ik heb meegemaakt ben ik juist erg dankbaar. Ik heb moeilijke lessen gehad in assertiviteit en zelfliefde van mensen die juist meer aards zijn en minder spiritueel ingesteld. Als ik die ervaringen niet heb gehad dan stond ik nu niet in mijn kracht. Doordat ik vaak in mijn leven op mezelf ben toegewezen werd ik wel gedwongen om diep naar mezelf te kijken met liefde, aandacht en bewustheid. Nu zie ik mijn hooggevoeligheid als een enorme kracht als ik er op de juiste manier mee omga. Ik zie het als een kostbaar instrument dat liefde, zorg en aandacht nodig heeft. Het heeft zijn kwetsbaarheid en schaduwzijde, maar als je er bewust mee omgaat en het goed verzorgd, is het een waardevol geschenk voor jezelf en anderen. Als je er goed mee omgaat draag je bij aan een leven vol vreugde, bewustwording en liefde! Het is zoeken, vallen, opstaan en telkens weer nieuwe dingen over jezelf leren kennen. Het heeft tijd en geduld nodig om balans te vinden hierin maar het is het helemaal waard!

Ik heb ervoor gekozen om uit het systeem te gaan en op alle gebieden in mijn leven vanuit mijn gevoel te kiezen. Ik heb veel mensen los moeten laten, hoe meer ik spiritueel groei, hoe meer ik los moet laten om verder te kunnen. Ik heb ook voor gekozen om geen negativiteit meer toe te laten in mijn leven. Mensen en situaties die niet goed voor me voelen, daar neem ik afstand van, zo houdt ik meer energie over voor mezelf en vanuit liefdevolle intenties vanuit een afstand help je juist iemand verder mee, om hun de ruimte te geven om hun eigen lessen op zelfstandige wijze te leren en om zelf verder te groeien. Ik voel en zie lessen bij een ander die een ander soms nog niet ziet. Ik leer om het meer voor me te houden. Spreken op het juiste moment, als de ander ernaar vraagt, en er klaar voor is. Ik vind het soms moeilijk om veel informatie te zien en voelen uit iemand zijn energie. Ik probeer dan aan te voelen en te filteren wat belangrijk is voor de ander om te weten, en wat ik (nog) beter niet kan vertellen. Iedereen hoort toch zelf zijn lessen leren, net als ik, je kan zeggen of doen wat je wilt om een ander iets duidelijk te maken, maar dit werkt niet. Je kunt het beste vertrouwen hebben dat de ander vanuit eigen kracht die dingen vanzelf leert op het juiste moment. Een zetje in de goede richting geven kan altijd, om vervolgens weer op jezelf te richten en je eigen lessen, we leren allemaal op een andere manier, feit is dat we er allemaal wel komen op onze eindbestemmingen, alleen sommige zielen nemen andere wegen, soms een kronkelweg, of een omweg, maar uiteindelijk leiden alle wegen ons uiteindelijk toe naar de juiste plek van bestemming. Je kan en mag dan ook niet iemand zijn keuzes en manier van leven oordelen. Verandering ligt bij jezelf en niet bij de ander. Soms kom je dezelfde personen die je loslaat vanzelf weer tegen als het voorbestemd is, en zij ook met je mee groeien. Soms gebeurd dat ook niet en ook dit is goed zo. Ik heb geleerd om voor mezelf te kiezen en bij mezelf te blijven. Ik weet ook dat ik beter tot recht kom in een rustige omgeving waar ik op kan laden, waar het licht voelt, waar de natuur een is met mijn ziel. De zee is voor mij zo helend. Elke keer komt mijn ziel tot rust van alle drukte, prikkels en chaos die ik heb geveld en opgedaan. Alles is heftig voor me, van voeding,  drank tot mensenmassa’s. Mijn weg naar spiritualiteit is de weg die ik naar binnen reis, niet de weg naar buiten. Het is een weg van rust, kalmte en sereniteit. Niet die van drukte en chaos. Ik kan op onverklaarbare reden soms zomaar ziek worden, migraine, flauw vallen, allergisch op iets reageren, ik kan het medisch gezien niet verklaren, het heeft meer een energetische reden en het hebben van een gevoelig lichaam. Dit met combinatie van de omgeving, situaties en mensen waar ik op dat moment mee te maken heb. Ik moet wel bewust omgaan met de contacten en situaties in mijn leven anders protesteert mijn lichaam en ziel ertegen. Ik zie het als een soort wake up call. Wat past op mijn weg naar bewustheid en spiritualiteit toe? Wat past niet bij me? Welke keuzes horen daarbij? Ongeacht of mensen dit begrijpen of niet, ik kies vanuit mijn gevoel. Het kan bij een ander passen en toebehoren, maar dit is MIJN pad, mijn keuzes, mijn eigen weg. Wat en hoe een ander denkt hierover dat is aan hun, dat laat ik bij de ander. Ik kijk naar mezelf. Welke lessen ik er voor mezelf uithaal, wat goed voor me is, en wat ik mag loslaten of zelf mag veranderen. Zonder oordeel wil ik enkel een ander tot nadenken zetten over het bewustzijn en je eigen groei. Wat betekent het voor jou? Gezonde voeding, rustige omgeving, positieve mensen om me heen, het contact met kinderen en dieren, dat geeft me kracht. Natuurlijk moet ik soms ook door de drukte heen, of krijg ik te maken met mensen die veel problemen hebben, die ik verder mag helpen. Ik weet ook dat ik sterk genoeg ben, dat ik het aankan, mijn energie groot en sterk genoeg kan maken, maar wel ben ik me ervan bewust dat ik naar mijn grenzen moet luisteren en op tijd rust voor mezelf nodig heb. Ik ervaar mijn lichaam ook niet meer als zwak. Wel als een lichaam met een gebruiksaanwijzing. Hoe hoger mijn trilling zal zijn, en hoe meer ik groei, hoe gevoeliger ik raak van mijn omgeving en alles om me heen. Het heldervoelen en mijn helderziendheid groeit met de dag. Ik heb veel dromen en herinneringen van vorige levens. Ik krijg steeds meer boodschappen door. Ik heb een bijzonder contact met mijn overleden ouders. Ik ben al bezig met mijn taak als lichtwerker. Ik heb daar een lang en moeilijk pad voor over gehad. Dit is de keuze van mijn ziel geweest. Je krijgt niet meer op je pad dan dat je aankunt. Dus hoe moeilijk een levensles ook is, geef nooit op, besef dat je het aankan vanuit je eigen kracht. Nu heb ik meer het gevoel dat ik mijn wijsheid en gave mag delen. Ik kan mezelf nu zijn. En wat een bevrijding is dat! Ik mag mezelf nu laten zien en mijn licht schijnen. Iets wat in vele levens en ook in mijn jeugd nog niet mogelijk was. Dit geldt voor veel mooie zielen op aarde. Nu is de tijd aangebroken, nu krijgen we kansen aangeboden om wijsheden en kennis te delen. Geloof in jezelf! Heb vertrouwen dat het leven veel moois en positiviteit voor jou te bieden heeft als je hart open staat om weer te geven zonder angst en leert te ontvangen!

Als kristalmens heb ik een helende energie. Ik kan mezelf, mensen, en dieren helen. Hier wil ik ook zeker meer mee gaan doen. Het is mijn taak om mensen te begeleiden, helpen in hun gevoeligheid, hun mee omhoog tillen, bewust te worden en het is mijn taak om te helen en met energie bezig te zijn. Zoals veel kristalmensen, heb ik een sterke verbinding met Atlantis, het oude Egypte, indianen, oude wijsheden en beschavingen, alle kennis neem ik met me mee en mag ik nu gaan delen. De tijd van de lichtwerkers is nu aangebroken. Er is geen weg terug meer. Richt je naar binnen, daar ligt de weg vrij, de weg van je hart. Alles wat je nu aantrekt is een weerspiegeling van je eigen kijk op bewustzijn, je eigen Zijn, de liefde die je voor jezelf hebt is de sleutel tot het liefhebben van anderen en de wereld. Als er ergens nog boosheid en verdriet schuil gaat, ga er met liefde en aandacht naar toe, wijs niet met de vingers naar een ander, maar ga met alle liefde naar jezelf toe. In jezelf liggen alle antwoorden en alleen jijzelf kan ervoor kiezen om in vrede te leven. Iedereen die je tegen komt, iedereen die iets triggert bij jou, is een spiegel, een les, een leermeester. De ander raakt de plek aan, de zere plek, daar waar jij iets te helen hebt.  Er is geen goed of fout. We hebben allemaal verschillende belevingswerelden en een andere kijk op de wereld. Om de wereld van een ander te begrijpen moeten we soms een andere bril opzetten. We hebben allemaal onze eigen waarheid, maar sta ook open voor de belevingswereld en kijk op de wereld van iemand anders. Als je met elkaar in gesprek raakt samen, kom je er vaak achter dat iedereen het goed bedoelt op zijn eigen manier. Vaak zijn er meer overeenkomsten dan verschillen als je in elkaars ogen kijkt, de waarheid ziet en er samen over praat. Ja, we hebben allemaal een andere mening, een ander verleden, andere angsten en pijnen, we maken keuzes waarvan wij ervan denken dat het op dat moment de goede keuze is. Boosheid, vluchtgedrag, verdriet en het projecteren naar een ander toe komt vaak voort uit pijnlijke ervaringen of trauma’s in onze jeugd. Wees zacht en geduldig met jezelf. We hebben allemaal een rugzak om maar laten we elkaar helpen met uitpakken. Soms maken we uit angst de verkeerde keuze, maar op dat moment was het de juiste, op dat moment wisten we nog niet beter, en juist van vallen leren we weer om op te staan en een beter mens te worden. Blijf altijd bij jezelf. Luister, probeer de ander te begrijpen, heb respect voor de levenswijze en keuze van een ander. Soms lijkt dit makkelijk maar dat is het lang niet altijd. Mensen zijn allemaal zo verschillend en toch ook weer hetzelfde van elkaar. Dat is ook juist het mooie van mens zijn. Je leert vooral als je de ander niet wilt veranderen, niet oordeelt maar bewust naar jezelf leert te kijken. Ik heb een lange weg bewandelt om te zijn waar ik nu ben. Ik ben trots, gelukkig, vrij, tevreden, blij! En nu, nu ik eindelijk meer van mezelf ben gaan houden en mezelf accepteer hoe ik ben, nu ik assertiever ben geworden, beter naar mijn gevoel en mijn lichaam leer luisteren.. Nu ik beter mijn grenzen aangeef (en nog steeds mijn gevoeligheid/zachtheid behoudt, nu ik meer geleerd heb om voor mezelf te kiezen, steeds meer in mijn kracht sta,  trek ik positieve en mooie dingen naar me toe in het leven! Het is ook alsof ik nu via het leren van deze lessen en de dromen die ik heb van vorige levens, oude lessen uit vorige levens leer en het af mag sluiten. In vorige levens had ik de keuze en de vrijheid niet om te mogen zijn wie ik ben en mijn eigen leven te bepalen. Nu kan dit wel. En ik ben nooit alleen. Van boven wordt ik begeleidt door engelen en overleden dierbaren. Ook zijn er meer lichtwerkers zoals mij, indigo, kristal, sterrenzielen, of hoe je jezelf ook ziet, allen met hun eigen gaven en talenten anders maar ook hetzelfde zoals mij! De weg is nu vrij! De weg naar liefde, bewustwording, heling en bevrijding. Laten we samen de Aarde naar een hogere trilling brengen, hand in hand, van hart tot hart tot in elk land. Wij als mens zijnde, zijn goddelijk, de mogelijkheden van onze lichaam, ziel, geest, gedachtekracht, telepathie, heling, positieve intenties zijn werkelijk oneindig! We kunnen onze  eigen levens bepalen op positieve en liefdevolle wijze, jij bent meester tot je eigen leven. We kunnen eindeloos creëren zoals wij dat willen, en liefde heeft de aller grootste kracht en zal altijd alles overwinnen. Sluit de deur nu van de duisternis dicht. Duister en licht gaat hand in hand samen en hebben elkaar nodig om je ogen te openen en wakker te worden. Je moest daar ooit zijn, daar in de diepe duisternis om tot het licht te komen. Nu heb je dat zwarte gat niet meer nodig. De sleutel tot bewustzijn ligt in jouw handen, kies vanuit je hart en ziel, vanuit onvoorwaardelijke pure liefde en licht en je zal altijd de juiste deur openen!