Alles is liefde

20-05-2013 16:24

Ik ben alleen maar ik ben niet eenzaam.

Ik ben vergevingsgezind maar ik laat niet over me heen lopen.
Ik ben een zacht persoon maar ook ik heb grenzen.
Wat er ook gebeurd. Ik ben liefde, ik heb lief en ik zal altijd liefhebben

Grenzen, grenzen, grenzen..de afgelopen tijd ben ik ontzettend veel bezig geweest met grenzen stellen. Wat wil ik? Wat wil ik niet meer? Waar stop ik mijn energie nog in? Welke personen passen bij me en wie kan ik beter loslaten? Er is een hoop gebeurd in een korte tijd en ik moet alles laten bezinken. Even rust nemen en het allemaal een plekje geven. In een korte tijd moet ik volwassen worden en draag ik veel verantwoordelijkheid op mijn schouders. De ziekte van mijn moeder, de kinderen op mijn werk en dan nog mezelf en mijn eigen leven. Soms wordt het me iets te veel. Ik voel dat ik er alleen voor sta en makkelijk is het niet. Veel personen passen niet meer in mijn leven. Ik heb het idee dat ik al wat verder ben en meer heb meegemaakt. Ik voel me vaak onbegrepen en ik weet niet hoe ik me moet uiten. Ik heb zoveel in mijn hoofd, zoveel waar ik over wil praten maar ik mis diepgang in de contacten die ik had. Nu is er de stilte. En eigenlijk is die stilte ook wel heel fijn. Ik hoef niks uit te leggen, ik hoef mezelf niet te bewijzen..enkel naar mijn eigen gevoel luisteren en het laten gaan. Ik had mensen in mijn leven die iets van me willen. En nodig hebben is iets anders dan liefhebben en waarderen. Mandy luistert en helpt wel, Mandy doet dit wel, Mandy doet dat wel.. nee niet langer meer ga ik mijn energie aan contacten verspillen waar ik weinig voor terug krijg. Ik heb nee gezegd. Ik heb de waarheid gesproken. En nu is er die heerlijke stilte. Ik ben klaar om een nieuwe weg in te gaan. Alleen en vastberaden loop ik pijn pad in. Klaar om nieuwe personen te ontmoeten. Klaar om dicht bij mezelf te blijven. De kern van het leven, mijn hart. Ik merk dat er meer tijd en energie overblijft nu ik bewuster met mijn energie om ga. Uiteindelijk is alles liefde. Ook mensen loslaten die niet meer bij je passen. Ik weet dat ik krachtiger wordt van alles waar ik nu door heen ga. Later zullen de stukjes in elkaar passen en weet ik waarvoor ik het heb gedaan. Ik ben al klaar voor de nieuwe wereld maar zover is het nog lang niet. Ik heb geduld en vertrouwen in alles. Als ik verdriet voel laat ik het komen. Alles mag er zijn. Als ik vreugde voel geniet ik er van want voordat je het weet is het moment voorbij. Ik reis heel wat af maar thuiskomen doe ik altijd weer terug bij mezelf. Mensen praten, denken en oordelen. Ik heb lief, vergeef en luister ondanks alles naar mijn eigen wijsheid. Uiteindelijk is alles liefde. De moeilijke wegen dwingen ons om diep naar onszelf te durven kijken en ervan te leren. Mensen zeuren en zeggen ..waarom overkomt mij dit? Ik heb altijd pech. Het zit me nooit mee. Wees dankbaar want juist dit zijn de leermomenten. Juist dit maakt je krachtiger. Hoe moeilijk het ook is. Neem verantwoordelijkheid voor je problemen. Geef toe, accepteer en omarm het. Wat is jou les hierin? Wat kan je de volgende keer anders doen in een zelfde soort situatie? Wat kan jou verder brengen? Er is altijd een weg, een oplossing en nieuwe mogelijkheden. Weet je het even niet. Rust dan, antwoorden komen vanzelf naar je toe. Soms is niks doen en stilte zoeken het beste antwoord. En fouten maken mag. In wezen bestaan fouten maken niet. Er is geen goed of fout. Slechts je gevoel kan je de weg wijzen om dingen anders te gaan doen. Niemand anders kan dit voor je doen. Andere personen kunnen slechts een zetje geven en advies. Diep van binnen heb je de antwoorden al. Onthoudt dat alles liefde is. Leeftijd, werk, mens of dier, ras, uiterlijk, geaardheid maakt niets uit. Het zijn nietszeggende rationele feiten. Het zegt wat we doen maar niet wie of wat we zijn. Wat je dan wel bent? Liefde, pure liefde. Onder alle lagen ligt onvoorwaardelijke en pure liefde verborgen. Wij zijn liefde!